Etiketler

Yazılarımın içeriğinin mutlaka kendime ait olmasına özen gösteririm. En gereksiz çalma türü olduğundan olsa gerek, fikir hırsızlığının dünyanın en adi suçlarından birisi olduğunu düşünür affedemem, altına sadece bir ‘alıntı’ yazılarak oluşturulmuş bloglardan hiç hazzetmem.

Fakat durum bu kez biraz farklı. Her şeyden önce tabii ki çalmıyorum, bir yaşam duayeninin doksan yıllık ömründe biriktirdiği doğruları anlattığı yazıyı özetliyorum. Yaşamda nelere yer vermemiz gerektiğini son derece hareketli ve dopdolu bir ömür boyu kaydetmiş gözlerin, beynin ve yüreğin ağzından, ve bir röportaj ustasının kaleminden aktarıyorum.

Neden mi yapıyorum? Çünkü saygıdeğer insan Betûl Mardin ile gelini Ayşe Arman’ın yaklaşık bir yıl önce yaptıkları röportajı yeni okumanın heyecanını yaşıyorum. Ayrıca hepimize ders olması gereken hayat görüşlerini kendisinden daha güzel dillendiremezdim zaten. Bu yüzden, sanki Sayın Mardin karşımda bana yaşam dersi vermiş ve ben de onun fikirlerini baz alarak kendime ‘dikkat edilecekler listesi’ hazırlamışım gibi okuduğum yazıdaki düşünceleri özetleyeceğim.

  1. Hayatı sev. Gülerek karşıla ve sinirlenme.
  2. Kendinle uğraş. Sürekli geliştirmeye çalış. Kendinle konuş: “Doğru yaptım mı? Daha iyi hedefler için ne yapmalıyım?”
  3. Sürekli kendine hedef koy: Günlük, haftalık, aylık. Yaz bunları. Hedeflere ulaşmak için plan yap.
  4. Pozitif ol ve seni aşağı çekenden de uzak dur. İyimser olmayan, her şeyi büyüterek acıya çevirenlerden kaç. Enerjini yerler.
  5. İltifat et. Karşındakini mutlu et, gülümset.
  6. İnsanlara yardım et, kafasındaki bir soruna ışık tut. Bildiklerini paylaş ve birilerinin derdine derman ol.
  7. Öğüt verme, vereni de dinleme. Bunlar çok sıkıcı. Hayatı dilediğin gibi yaşa.
  8. Planlı yaşa. Ajandana notlar al ve gününü ona göre geçir. Yakın çevrendekilerin de planlı olmasına yardımcı ol.
  9. Sağlığına dikkat et. Kendi doktorun ol.
  10. Hiçbir konuda ağır olma. Kilo dahil. Az ye. Planlı ve iyi beslen. Her şeyden ye ama abartma. Akşam hafif ye.
  11. Her gün spor yap.
  12. Mutlaka aşk olmalı. Sevgilisiz kalma.
  13. Çocuk yap veya evlat edin veya koruyucu aile ol ya da yardım et. Birini çok sevmek ve onun sorumluluğunu taşımak hayata anlam katar, iyi gelir.
  14. Ölünce insanlar arkandan iyi konuşsun, gülümsesin.
  15. Üret.
  16. Beynini meşgul et.
  17. Gündemi izle ve güncel olandan geri kalma. Dergi, gazete oku, radyo dinle, karşıt görüşlü kanallardan haberdar ol. Öne çıkan fikirleri ve yeni yazarları bil. Son çıkan kitapları al, insanlar niye onları okuyor bilmen lazım. Bunama.
  18. İmaj iyidir. Ayrıca tarzın oturursa rahat edersin.
  19. Sevdiklerinle konuş. Ölü bile olsalar. Rahatlatır.
  20. Hayat boyu kimseye yük olma, ölürken bile.

Ömrüme ömür kattın Betûl Mardin. İçimi sevgi ve enerjiyle doldurdun. Heyecan taşan gencecik yüreğine sağlık.

 

**************************************

Röportaj: Ayşe Arman, 20.12.2015 Pazar, Hürriyet

 

 

