Etiketler

,

Araba kullanmak, kuaför olmak, dalmak, … Dünyada her ne yapmak isterseniz göstermeniz gereken bir belge var. Öncesinde yeterliliğinizi ispatlamanız gerekmeyen, yani sertifika, diploma ya da bir test sonucu istemeyen tek eylem çocuk sahibi olmak herhalde. Gerekli malzemeye sahip herkes çocuk yapabiliyor. Zaten psikolojik rahatsızlıklarınız, eğitim düzeyiniz, sağlık durumunuz, ekonomik seviyeniz, sapkın halleriniz sorgulanmaksızın sizden beklenen doğru davranış da yavrulamak oluyor. Doğan büyüyor nasılsa. Nasıl büyüdüğü çok da önemli değil.

 

Her genç kızın rüyası oluyor çocukluluk. Bazen aşktan bile değil, çocuğunu edinebilmek için evleniyor insanlar. Ya da ‘bundan çocuk yapılır mı’ diye sınanıyor delikanlılar. Ufak bir göz taramasıyla gen haritası çıkarılan baba adayı testi geçerse yakasına yapışılıyor.

 

Peki nedir herkesin çocuk sahibi olmayı bunca istemesinin sebepleri? Annemle ilk aklımıza gelenleri yazdıktan sonra tanıdıklara uyguladığımız mini ankete verilen yanıtları da derleyerek şöyle bir liste oluşturduk:

 

Yapılacaklar Listesinde var (toplumun kabul ettiği şekilde yaşamanın tamamlayıcısı olduğu için).

En az bir çocuk sahibi olmak toplum tarafından onaylanmamı sağlar.

Ailede ve toplumda itibarım artar.

Sağlıklı olduğum düşünülür (‘problem mi var’ sorusu biter, bir şey olmadığını ispatlamış olurum).

Ben yaşlanınca bakar.

Yalnız kalmamış olurum.

Hastalıkta filan yanımda biri olur.

Bir eserim olsun.

Benim olsun.

Oyuncak bebek gibi oynamak için istiyorum.

İkimizin ürününün neye benzeyeceğini merak ediyorum.

Kocama benzeyen bir çocuk istiyorum.

Soyadım/soyum devam etsin.

Evliliğim kurtulsun.

Mirasa/kocamın mallarına hükmedebileyim.

Aile işini/şirketini devredecek biri lazım.

Benim yapamadıklarımı o yapsın.

Beden sağlığım için gerekli (zaten doktor da dedi).

Devletten para alabilirim.

Çok yoruldum, doğum iznine ayrılmak iyi gelir.

O pozisyona terfi etme ihtimali olanlar arasından sıyrılırım.

Sırf zevk için istiyorum.

Eşimle mutlu oluruz.

Yaşımız geçmeden yakalamak lazım.

Kocam istiyor.

Anam/Kaynanam istiyor.

Hükümet istiyor.

Çocuğuma kardeş olsun.

Hasta çocuğuma nakil için kardeş lazım.

Atasözleri ve deyimler emreder: ‘Yiğidin dölü bol olur’.

Erkek olana kadar doğurulabilir çünkü ‘Erkek adamın erkek oğlu olur’.

Bazen yanlışlıkla olur ve ‘Allah’ın verdiği can alınmaz’.

Zaten bizim bey ‘Ceketini atsa tutuyor’ çok şükür.

Hanımın kucağından çocuğu eksik etmemeli (çocukla oyalansın ki beni rahat bıraksın).

Çocuk ev işlerine yardım eder.

Tuttuğum takıma taraftar, desteklediğim partiye üye olur.

Kocam beni bırakmaz, kuma getirmez.

Çok çocuk, çok iş gücü, çok para demektir.

Kızı satınca iyi başlık parası alırım.

 

Listeyi yapmaya ilk başladığımızda, annem sorduğum soruya ve başlattığım konuya üzülüp içerleyerek beni doğurma sebeplerini anlatmaya girişti. Benim burada söylediklerim herkesi kapsamıyor pek tabii ki ama ‘doğum iznine ayrılabilmek’ de dahil olmak üzere bu gerekçelerin her birini en az bir kez duydum maalesef. Hatta bir de üstüne çocuğun burcuna müdahale edecek kadar abartanlar var ki onların bencilliğine diyecek bir şey bile bulamıyorum.

 

Yüreği sevgiyle dolu annelerimizi kırmak değil elbet niyetim. Ayrıca her ne sebeple olursa olsun beni doğurduğun için teşekkür ederim anneciğim. Hayat çok keyifli nitekim. Ama her yıl eğitmeye çalıştığım onlarca çocuğun bilmeden parçası olduğu yanlışlıklara tepkimi dile getirmeden de edemezdim.

 

Bir sorun bakalım kendinize, birçoğu fazla bencilce görünen bu listeden biri mi sizin de sebebiniz, yoksa listemize kendi nedeninizi mi eklemek istersiniz?

 

Reklamlar