Etiketler

, ,

5 Numara – Muavin Bey oğlum, kaç saat kaldı Antalya’ya?

Muavin – Ne bileyim Beybaba. Burdur’u geçtik yeni, ama kaç saat kaldığını bilemem. Allah bilir onu. Haydi yat uyu biraz. Yatçaz kalkcaz, yatçaz kalkcaz, hoop ordayız. Komiğim ya.

Şoför – Oğlum güzelce cevaplasana yolcuyu. İki saat kaldı amcacım. Kusura bakma, muavin bugün başladı işe.

5 Numara – Belli zaten. Sağol evladım. Oğlumu arayıp bir haber vereyim o zaman. Elmalı’dan gelip alcaklardı. Ben yolları bilemem, inemem orda burda dedimdi de Antalya’ya gelecekler almaya.

Muavin – Yooo! Cep telefonunu açamazsın amca! Hepimizi öldürecek misin sen? Kapat kapat kapat!

5 Numara – Aman oğlum, bu kadar şey mi öldürcek bizi?

Muavin – Yassak beyefendi! Y-a-s-a-k: Yasak.

Şoför – Oğlum bırak arasın, kısacık konuşmadan bir şey olmaz, abartma. Kalsın mı otogarda gece yarısı adamcık?

Muavin – Şimdi herkes telefonla konuşmaya başlar ama.

3 Numara – Aman merak etme konuşmayız. Bırak adam arasın oğlunu. Sen bir çay getirir misin bana?

Muavin – Saati değil. Birazdan herkese servis yapacağım zaten.

3 Numara – Nasıl ya? Anonsta ‘sınırsız ikram’ diyen sen değil miydin? Servis yaparken mi sınırsız içeceğim?

Muavin – Anonsun işe gelen yerleri çok iyi dinlenmiş maşallah. Telefonun yasak olduğunu da söylemiştim ama o sırada gürültü oldu da duyulmadı herhalde.

[TELEFON ÇALMA SESİ]

Muavin – Bak çalıyor birininki? (SESİNİ YÜKSELTEREK) Lütfen telefonları kapatalım. Sesler yolcularımızı rahatsız etmektedir.

Şoför – Halil! Oğlum yürü git bir çay getir.

Muavin – Su ısınmadı.

Şoför – E öyle desene o zaman yahu! Ne çok konuşuyormuşsun sen ya! Kaza yaparsam sayende olacak.

Muavin – Aşkolsun Osman Bey. Ben firmamızın kalitesini koruyabilmemiz için kuralların net koyulması ve uygulanması gerektiğine inandığımdan bu kadar profesyonel davranıyorum. Şirket itibarı, anlıyor musun?

12 Numara – Klimayı açar mısınız?

Muavin – Hanımefendi bakın bu düğmeye basınca ben yanınıza gelirim zaten. Buradan bağırıp herkesi uyandırmanız gerekmiyor. Klima da açık zaten. Çevirin onu kendinize doğru. Hah, tamam. Geliyor değil mi şimdi?

12 Numara – Evet. Bir de su verir misiniz?

Muavin – Servise geçeceğim şimdi. Sonra veririm.

12 Numara – Susuzluktan ölüyorum oğlum!

Muavin – O ne? Çekirdek mi yiyorsun abla sen? Yok artık ya! Tabii susarsın! Otobüste çitlenir mi hanımefendi? Etrafımıza saygı gösterelim biraz ama. Anonsta da dedim ‘kabuklu kuruyemiş yemek yasaktır’ diye. Hiç dinlemiyorsunuz beni ya! Boşuna mı anons ediliyor? Ah Deniz Binbaşı olsaydı şimdi burada, görürdünüz siz. Bir gün hiç unutmuyo-

Şoför – Halil!

Muavin – Geldim! Kaldır o çekirdeği abla evinde ye.

12 Numara – Allah Allah! Ne ters çocuksun sen

Muavin – Ben işimi yapıyorum bayan. … Buyur Kaptan.

Şoför – Oğlum bir saatlik yol kaldı. Servisi yap artık. Yolcuyla da düzgün konuş Halil! Son uyarım bak. Yoksa yolculardan önce ben şikayet ederim seni.

Muavin – Kırıyorsun ama beni Kaptan.

Şoför – Muavin şoförün işini kolaylaştırır oğlum, zorlaştırmaz.

Muavin – Ben de onu yapmaya çalışıyorum zaten.

[MİKROFON AÇILMA SESİ]

Muavin – (MİKROFONDAN) Sayın Yolcularımız, ikram servisimiz başlamak üzeredir. Lütfen koltuklarınızın dik, tepsilerinizin açık olduğundan emin olunuz.

[MİKROFON KAPANMA SESİ]

Muavin – (ARKAYA SESLENİR) Beyefendi lütfen yerinize geçer misiniz? Koltuk değiştiremezsiniz.

14 Numara – Yahu ne bu? Esir kampında mıyız? Yasak dedin diye geçmedik, yol boyu ılış-tıkış  geldik, yolcusu da yokmuş işte bu koltukların, kimseyi oturtmadın bomboş yere. Niye oturtmuyorsun abicim?

Muavin – Kaza geçirip ölürsen koltuk kayıtlarından anlayacağız kimin öldüğünü.

Şoför – Halil! Seninki hiç anlaşılmayacak gibi geliyor bana! Servisini yap!

Muavin – İyi ya, anladık! Tövbe tövbe…

[KISA GEÇİŞ]

Muavin – Ne alırsınız hanımefendi?

1 Numara –  Şu keklerden alabilir miyim?

Muavin – Bari tuzlulardan verseydim teyze? Zaten kilolusun, al, ikiyüz kalori daha al.

1 Numara – Aaa, Sana ne oğlum? Sen mi alıyorsun?

Muavin – Uyardım sadece anne. İyilik olsun diye söyledim. Yok, insanlara yaranmıyor. Televizyondaki o gözlüklü söylese ayıla bayıla dinlersiniz değil mi? Hemen bırakılır kekler filan, bir tane kayısı yenir yerine. Muavinim diye mi böyle davranılıyor? Ben de bu otobüsten sorumlu Bakanım!

1 Numara – Delinin zoruna bak! Al! Kekini de istemiyorum. Şikayet edeceğim seni indiğimiz gibi.

Muavin – İstersen Ulaştırma Bakanına çık.

Şoför – Halil! Tut şu çeneni! Muavinliğini bil! İşini yap sadece be adam. Kusura bakmayın Hanımefendi, Antalya’ya bir varalım, onu ilk ben bildireceğim zaten. Kimleri alıyorlar işe yahu? Ucuz etin yahnisi işte. Mübarek kavun değil ki koklayıp da alasın. Ne bakıyorsun? İkramını yap çabuk! Sesin çıkmasın artık!

Muavin – Pes yani. Bu kadar haksız eleştiri üzerine daha ne diyeyim zaten? Bu orantısız güç kullanımı karşısında benim de iki çift lafım olacak tabii ama ben prensipli bir profesyonel olduğum için şu an sadece işimi yapmayı tercih ediyorum.

Şoför – İyi, isabet olur!

Muavin – Buyrun hanımefendi, içecek olarak ne alırsınız?

2 Numara – İkisi bir arada. Bunların sütsüz değil de şekersiz olanı var mı?

Muavin – O daha icat edilmedi bayan.

2 Numara – Hımm, tamam o zaman. Bir de televizyondan başka kanal çıkmıyor mu?

Muavin – Yok, tek kanal var. Güzel ama. En iyisi oydu.

3 Numara – Benim kulaklıklar da çalışmıyor zaten.

Muavin – Tabii herkes kulaklıkları kafasına göre saçma sapan kullandığı için bozuluyor bunlar da. Kullanım hatası. Ne yapayım? Eğitemiyoruz halkı maalesef. Hem sen niye her şeyi yanlış zamanda söylüyorsun abla ya? Servis yapıyorum şimdi. Aaaa, o ne ya? Amca ayakkabını mı çıkardın sen? Anonsta dedim ya ayakkabı çıkarmak yasak diye.

7 Numara – Oğlum şişti iyice ayaklarım, çok rahatsız oldum.

Muavin – Olmaz! Giy çabuk. Senin ayak kokunu mu çekeceğiz biz? Ayıp ya. Giy onları. Hangi birinizi eğiteceğiz şaşırdım kaldım.

7 Numara – Benim ayağım kokmaz!

Muavin – Hııı, hiç kimsenin ayakları kokmuyor zaten. Bir benimkiler kokuyor. Yaa. Bir benimkiler kokuyor.

7 Numara – Kokmaz valla!

Muavin – Çabuk ayakkabılarını giy! Yoksa indiririm seni otobüsten aşağı. Duydun mu? Valla indiririm.

[KESKİN BİR FREN SESİ VE OTOBÜSTEN “AY” SESLERİ DUYULUR]

Muavin – Noldu ya?

Şoför – İn lan aşağı! Yettin artık! Sabredeyim Antalya’ya kadar dedim ama insanlıktan çıkardın artık adamı.

Muavin – Yapamazsın Kaptan! İş akdine aykırı.

Şoför – Başlatma lan akdinden! Bu kadar şahit var burada.

Muavin – Ne yapayım ben bu karanlık yerde yol ortasında?

Şoför – Ne yaparsan yap! Ayakkabını çıkar, dolaş, kurda kuşa çemkir, al bu çekirdekleri ye! Defol!

[ALKIŞ SESLERİNİ OTOBÜSÜN HAREKET ETME SESİ TAKİP EDER]

