Etiketler

, ,

“Ya sen emin misin? Burada mı geçireceğiz hakikaten geceyi? Üç koca insan Allah’ın unuttuğu bir yerde duran bir arabanın içinde?”

“Napalım hayatım? Bu karda kıyamette yola çıkmayalım dedim ama tutturdun yılbaşını Muğla’da annemlerde geçireceğim diye, dolanıp duruyoruz işte. Karayollarıyla anlaşsaydım bir de kar küreme makinesi takardık arkaya, para kazanırdık bari.”

“Ne dalgacı adamsın ya! Yeni yıla girmemize dört saat kaldı sadece Selahattin. Devam etsek?”

“Ya kadın, saatlerdir sürüyorum zaten. Üç kere yol değiştirdim. Afyon civarındaki tüm yolları denedim. Hepsinde kaldık işte bir şekilde. Onbeş saattir direksiyon sallıyorum. İnsaf ya!”

“Ama çok yaklaştık”

“İyi de, baksana göz gözü görmüyor. Karın cama doğru yağması bir taraftan, sis bir taraftan. Hiçbir şey görülmüyor. Aniden araba çıkıyor önüme. Yollar kaza dolu, görmedin mi? Biz de mi kaza yapalım?

“Kaza yapmazsın sen kocacım kocacım. Benim kocam dünyanın en iyi şoförüdür.”

“Çok başarısız anne ya! Daha iyi olabilirsin.”

“Amaaan, babasının kızı! Sen ne zaman öğreneceksin biraz kız gibi olmayı bilmem ki.”

“Kızıma laf yok. Biraz burada duracağız hanım. İşte o kadar. Dinlenmem lazım. Biraz kestirirsem daha iyi olur belki. Belki görüş de açılır.”

“Ayol donarız burada. Ne uyuması?”

“Sıcak arabanın içi. Hem ben bu battaniyeleri neden aldım yanımıza? Kızım veriver battaniyeleri bagajdan.”

“Ha şunu daha önceden söyleseydin ya. Sen bunu baştan planlamıştın yani. Yılbaşında kayınvalidende olma da nerede olursan ol değil mi? Vay vay vay. her şeyi önceden düşünmüş beyefendi.”

“Maşallah anne! Sherlock Holmes valla!”

“Yahu ne diyorsun sen Türkan? Ağzından çıkanı kulağın işitiyor mu?”

“Evet beyefendi. Evlendiğimizden beri sevemedin anneciğimi de ta gittin Ankaralara yerleştin zaten.”

“Hoppalaaa… Bu kadar mı ilerletebildin?”

“Anne sen senarist olsana.”

“Sus kız! Gözünü açıp iyi bak babana da nasıl bir koca bulmaman gerektiğini öğren.”

“Koca mı?”

“Koca mı? Delirdi yine. Evlenmeyecek benim kızım. Biz de yola devam etmiyoruz. Haydi uyu.”

“Uyuyamam efendim. Ya ayı filan gelirse?”

“Ayıya vermiş miydin arabanın anahtarını baba?”

“Yok kızım unutmuşum.”

“Aferin size ya. Ne kadar eğleniyorsunuz baba kız.”

“Sen de eğlenmene bak Türkan. Arabada yılbaşı şapkalarından beş kilo Amasya elmasına kadar her şey var sayende. İstediğin gibi takıl.”

“Benim adım Türkansa bu yola devam edilecek!”

“Türkan değilmiş demek ki balım. Sana bundan sonra Müjgan diyeyim mi? Nurdan? İyi geceler Asuman.”

“Ayyyy! Kalk be adam! Sür şu arabayı!”

“Türkan! Bu dağa bir kere çıkmaya başladık mı bir daha böyle sığınabileceğimiz cep de yok. Gereksiz bir takıntı uğruna hepimizi öldürmeye kararlısın anlaşılan. Çık otostop yap git o zaman. Ben kızımın hayatını tehlikeye atamam sen ananın yanına varasın diye.”

“Yaşa baba. Katılıyorum. Anne, relax ya. Kaçmıyo ya ananem. Yarın koklarsın.”

[Kadın ağlamaya başlar.]

“Ay bravo. Son perdeye geçtin yani. Uyu biraz uyu. Ya da dışarı çık da oksijen girsin biraz beynine. Kurtlara da selam söyle.”

[Adam ve kız uykuya geçer. Kadının içli içli ağlama sesiyle sahne kararır.]

Zorlama Istersen

[Güçlü bir ışık arabanın içini doldurur. Çok yakından geçtiği anlaşılan bir tırın kuvvetli korna sesiyle arabadakiler korkuyla uyanır.]

“O neydi ya? Of ne güzel uyuyormuşum. Ödüm koptu.”

“Aman ne iyi. Döşeğinizin rahat olmasına sevindim Beyim. İyi uyumanız bizim için önemli tabii.”

“Sana da günaydın Nejla. Özlemişim seni yahu. Kaç kişinin böyle bülbül gibi karısı var? Nasılsın güzel kızım?”

“İyiyim. Rüyamda hindi gördüm. Aa baba saate bak! Haydi: 10 – 9 – 8 – 7 – 6 – 5 – 4 – 3 – 2 – 1 – 0! Mutlu yıllar!”

“Mutlu yıllar canım kızım. Güzelliklerle dolu bir yıl geçirirsin umarım. Allah’ım seni bütün kötülüklerden korusun. Sana da mutlu yıllar hatun.”

“Baba radyoyu açsan da biraz müzik dinlesek.”

“O değil de bir hava durumu bulalım önce kızım. Sonra Kandıralıdan oyun havaları çalarız.”

[Radyo açılır. Sahnede haber spikerinin sesi duyulur.]

“Halk yeni yıla sokakta girdi sevgili dinleyiciler. Şu an Muğla’da ayaz var ve insanlar bulabildiği tüm battaniyeleri öncelikle bebeklere örtüyor. 6.5 şiddetindeki depremin üzerinden yaklaşık bir saat geçti. Çok sayıda bina yıkılmış durumda. Yılbaşı öncesi olduğu için göçük altında çok sayıda insan olduğu düşünülmekte. Arama-kurtarma ekipleri olay yerine ulaştı. Yetkililer de inceleme yapmaya devam ediyorlar. Şimdi hava durumunu almak üzere haber merkezimize bağlanıyoruz.”

