Etiketler

, ,

Sigarasını söndüren adam çok sessiz adımlarla küçük balkonun kenarına yanaşır, yarı beline kadar demirlerden sarkarak pencerenin hafif aralık perdesinden içerisini görmeye çalışır.

Adam: “Evet sevgili kayınvalideciğim, az sonra göreceğim seni. Bugün artık o gündür. Yalan söylediğimi iddia ederek kızını bana karşı doldurmak neymiş görürüz. Az sonra genç sevgilin de damlar. Bu fotoğrafı çekmek artık şart oldu. Üzgünüm.”

Biraz kenara çekilip belini doğrultarak dinlenir.

Adam: “Üzgün filan değilim aslında. Cadı.”

Tekrar eğilerek izlemeye devam eder.

Adam: “Neden gelmedi bu adam bir türlü? Davetliler arasındaydı bugün. Daha çabuk gelir diye düşünmüştüm. Kaynanam da yerinde durmuyor. Girip çıkıp duruyor odaya. Bir aksilik mi var acaba? Yarım saattir bekliyorum. Dondum yahu. Nergis uyanmaz inşallah. Yatakta beni göremezse meraktan ölür. Hadi be adam, gel artık, herkes uyudu işte. Ne bekliyorsun daha?”

Genç bir kadın iç çamaşırlarıyla balkona süzülür. Kadın kapıyı yavaşça çekerken arkasında bir hareketlenme olduğunu hisseden adam demirlerden inip arkasına döner. Kadınla göz göze geldiklerinde kadın heyecan ve korkuyla kapıyı hızla çeker.

Kadın: “Ayy! Sizin burada ne işiniz var?”

Adam kadının durumunu farkedip hızla arkasına döner. Hızlı ve kararsız adımlarla kıpırdanmaya başlar.

Adam: “Ben….of kapı…..sigara içtim…..ne yapacağız şimdi…..bu haliniz…..kapı kapandı……sigara içecektim herkes uyumuşken…….sizin haliniz………”

Kadın üstüne bakar ve aniden kapıya yüklenip açmaya çalışır.

Kadın: “Olamaz, açılmıyor. Ne bu şimdi? Şaka mı? Ay açılmıyor. Bir de siz deneyin nolur.”

Adam: “Deneyeyim de yanaşamıyorum ki, bu haliniz ne Allah aşkına? Balkona böyle mi çıkılıyor sizin oralarda? Bu kapı bozuk zaten. Dışarıdan kapatılmaması gerekiyor. O yüzden aralık bırakmıştım. Ama deneyeyim yine de. Şu tarafa geçer misiniz?”

Kadın: “Sanki çok yer var da. Hiç mi bikinili kadın görmediniz ömrünüzde?

Adam: “Gördüm de bu durumda değil. Eşim görürse yandık. Kıyafetlerinizi mi çaldılar da böyle çıkıyorsunuz balkona Müge Hanım?”

Kadın: “Bu gece kalmam için bana bu odayı siz vermiştiniz unuttunuz mu? Uykum kaçınca bir sigara içeyim dedim. Evde hiç ışık kalmadığı için herkes yatmış diye düşünüp giyinme ihtiyacı duymadım. Onaltıncı katın balkonunda da kimse görmez herhalde.”

Adam: “Evet tabii. Kusura bakmayın.”

Kadın: “Bırakalım bunu tamam. Siz de kusura bakmayın kılığım için. (Gülümser) Daha doğrusu kılıksızlığım için. Şimdi buradan kurtulmamız daha önemli. Şu kapıyı bir daha dener misiniz lütfen?”

Adam: “Tabii tabii. Ama yer değişmemiz lazım. Üç deyince yer değişelim.”

Kadın: “Anladım, tamam. Ay çok soğuk.”

Adam: “Hazır, bir, iki, üç”

Kadın ve adam yer değiştirirlerken kadın sendeler. Aşağı düşecekmiş gibi vücudu yana eğilince adam kadını tutmak için bir hamle yapar ve kadına sarılır.

Kadın: “Ayyy!”

Adam: “Aman! Dikkat edin. Tamam tuttum. Birşeyiniz yok ya? İyi misiniz?”

Kadın: “Evet evet, çok teşekkür ederim. Siz olmasanız gidiyordum. Çok korktum yaa. Ne gece ama. Daha başka ne olabilir acaba?”

O sırada bir flaş patlar. İkisi de balkon kapısına bakınca ikinci kez patlayan flaşın ardından yaşlı bir kadının ağzı kulaklarına varmış yüzünü görürler.

Adam: “Kaynanam!”

